Comunicació en llengües estrangeres (anglès) – N2

Presencials | Idiomes | Aturat

Del 10-01-2022 al 10-03-2022

Duració: 220 Hores

Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00h

Preu: 0

Promoció: 100% Subvencionat

Centre: Mataró

Imagen agregada por el usuario

Descripció

Adquirir el nivell de competència necessària en l'àmbit de les llengües estrangeres (anglès) per a comprendre, interactuar i expressar-se en situacions de comunicació bàsica, tant oral com escrita, utilitzant una llengua estàndard.

Objectius

Comprensió oral

- Comprendre missatges breus, clars i senzills, en llengua estàndard, dins d'un context i sobre assumptes coneguts en un grau que permeti satisfer necessitats bàsiques, captar la intenció comunicativa, el sentit global, els punts principals i els detalls rellevants i el tipus de registre, formal o informal.

Expressió oral

- Utilitzar totes les estratègies de comunicació i els recursos expressius disponibles per a superar les possibles dificultats de comprensió mútua en converses i situacions de comunicació senzilles de la vida quotidiana, personals o professionals.

- Realitzar intervencions breus i senzilles, comprensibles, adequades i coherents, relacionades amb els seus interessos i amb les necessitats de comunicació bàsiques.

Comprensió escrita

- Comprendre textos breus utilitzats en la vida quotidiana, com ara receptes, instruccions, correspondència personal o fullets

- Extreure informació global i específica de textos escrits autèntics o adaptats, senzills i d'extensió limitada, podent predir significats amb el suport del context.

Expressió escrita

- Redactar missatges breus, notes o cartes senzilles, així com missatges rutinaris de caràcter social, adequats a la situació de comunicació, utilitzant una organització i cohesió bàsiques i amb un repertori i control limitat dels recursos lingüístics.

Estratègies d'aprenentatge

- Comunicar-se en la llengua estrangera, encara que es cometin errors gramaticals o de pronunciació, utilitzant tots els recursos dels quals es disposi, tant bibliogràfics com digitals.

Context sociocultural

- Reconèixer els aspectes socioculturals i les convencions socials que incideixen més en la vida diària, així com els que es refereixin al propi àmbit, per a plasmar-los en el propi comportament i la comunicació.

- Valorar l'aprenentatge de la llengua estrangera com a mitjà de comunicació i comprensió intercultural, evitant qualsevol tipus de discriminació i d'estereotips lingüístics o culturals.

Continguts

1. Utilització de les funcions lingüístiques i aspectes socioculturals en situacions de comunicació de llengua anglesa

‐ Utilització de la llengua anglesa per a:

     Referir-se a accions habituals o del moment present

     Referir-se a accions i situacions del passat

     Expressar situacions i fets en futur

     Donar i demanar informació

     Expressar opinions, actituds i coneixements

     Expressar gustos, desitjos i sentiments

     Proposar una acció, oferir, convidar i respondre a propostes i invitacions

     Relacionar-se amb altres persones

     Reaccionar i cooperar en la interacció

‐ Reconeixement d'aspectes sociolingüístics i culturals. Usos formals i informals.

     Marcadors lingüístics de relacions socials

     Normes de cortesia

     Característiques més significatives dels costums, normes, actituds i valors de la societat la llengua de la qual s'estudia

     Elements culturals més rellevants dels països on parla la llengua estrangera

‐ Utilització del vocabulari en l'expressió oral i escrita:

     Utilització d'expressions comunes, frases fetes i lèxic sobre temes de *interès personal i general, temes quotidians i temes relacionats amb continguts d'altres matèries del currículum.

     Reconeixement de sinònims, antònims, (*false *friends) i formació de paraules a partir de prefixos i sufixos.

2. Elements gramaticals i fonètics en l'ús de la llengua anglesa

‐ Construcció d'oracions

Oracions i frases. Ordre sintàctic dels elements. Concordances bàsiques. Ús d'estructures i funcions associades a diferents situacions de comunicació.

       Tipus d'oracions: Simples i compostes

       Oracions declaratives afirmatives, negatives, interrogatives i exclamatives

       Coordinació i subordinació amb els enllaços més freqüents

       Conjuncions coordinants i subordinants més habituals

       Preposicions i locucions prepositives més freqüents.

‐ Substantius: Gènere i número. Plurals irregulars. Comptables i incomptables. El genitiu saxó.

‐ Adjectius: Tipus, ús i posició. Graus igualtat, comparatiu i superlatiu. Formes irregulars.

‐ Adverbis: Ús i posició. Diferents tipus d'expressions més freqüents. Expressions freqüents de lloc, temps, manera, freqüència, quantitat i probabilitat. Expressions d'afirmació i negació

‐ Determinants. Tipus i usos més freqüents. Utilització en les oracions.

       L'article determinat i indeterminat

       Usos més comuns i omissió de l'article

       Demostratius i Interrogatius

       Numerals cardinals i ordinals. Partitius més comuns

       Indefinits més freqüents

       Possessius

       Uns altres determinants: *another, *other

- Pronoms: Personals: subjecte i complement. Posició. Possessius. Impersonals. Demostratius. Interrogatius. Indefinits. Relatius

‐ Ús de les formes verbals.

       Utilització dels verbs Auxiliars. Temps verbals.

       Formes i ús del verb be

       Auxiliars: do, be, *have

       Present simple/Present continu

       Passat simple/Passat continu

       Present Perfecte

       Passat simple. Formes regulars i irregulars

       Futur be *going *to

       Futur: present continu i present simple

       Imperatiu

       Verbs modals: ca/*could, *may, *must, *should, *would. Característiques i uso

       Veu passiva: present i passat simple

- Descripció i comparació d'hàbits i estils de vida amb accions en curs. Present simple i continu. *Used *to + infinitiu. Pronoms interrogatius.

- Expressió de fets passats vinculats amb el present o amb un passat anterior. Passat simple i continu. Present perfecte: *for, *since, *already, *yet, etc. Preguntes subjecte i objecte. Marcadors del discurs.

- Realització de prediccions i expressar intencions. Expressar certesa i probabilitat. *Will. Be *going *to/Present continu. Oracions temporals i condicionals (tipus I). *May/*might/ca/ca't, etc.

- Expressió de preferències i opinions. Fer invitacions i respondre a aquestes.I *love/*like/*enjoy/don't *like/*hate/*It's *too , etc. Connectors: *and, *because, *but, sota, *such, *both, etc.

- Realització d'hipòtesi i donar consells. Oracions condicionals (tipus II). *Should/ *Shouldn't.

- Transmetre les opinions i idees d'uns altres. Estil indirecte. Expressions temporals.

- Expressar processos i canvis. Veu passiva.

- Ús de les regles de fonologia i ortografia

       Reconeixement de símbols fonètics i pronunciació de fonemes d'especial dificultat.

       Ortografia adequada del lèxic i expressions treballades

       Pronunciació de formes *contractes i terminació en formes de temps verbals. Formes febles.

       Producció autònoma del ritme i entonació.

       Fonemes (vocals i consonants). Síl·labes tòniques

       Correspondència fonema-lletra. Lletreig.

       Aplicació de les principals regles ortogràfiques

       Maneig dels signes de puntuació (punt, com, dos punts, punt i com, ratlla, parèntesi, cometes, signes d'interrogació i exclamació).

3. Produccions orals en llengua anglesa

- Comprensió del significat general i específic de xerrades sobre temes coneguts presentats de manera clara i organitzada.

- Comprensió de la comunicació interpersonal, amb la finalitat de contestar de manera immediata.

- Comprensió general de les dades més rellevants de programes emesos pels mitjans audiovisuals amb llenguatge clar i senzill.

- Ús d'estratègies de comprensió dels missatges orals: context verbal i no verbal, coneixements previs sobre la situació, identificació de paraules clau, identificació de l'actitud i intenció del parlant.

- Producció oral de descripcions, narracions i explicacions sobre experiències, esdeveniments i continguts diversos, tenint en compte els elements de cohesió i coherència.

- Valoració de la correcció formal en la producció de missatges orals.

- Participació en converses i simulacions sobre temes quotidians i de *interès personal amb diversos fins comunicatius. Mostrant respecte cap als errors i dificultats que puguin tenir els altres.

- Ús de respostes espontànies i precises a situacions de comunicació a l'aula.

- Ús de convencions pròpies de la conversa en activitats de comunicació reals i simulades: torn de paraula, canvi de tema, etc.

- Ús autònom d'estratègies de comunicació per a iniciar, mantenir i acabar la interacció

4. Produccions escrites en llengua anglesa

- Identificació del tema d'un text escrit amb el suport contextual que aquest contingui.

- Identificació de la intenció de l'emissor del missatge.

- Inferència de significats i informacions desconegudes, mitjançant la interpretació d'elements lingüístics i no lingüístics.

- Comprensió general i específica de diversos textos, en suport paper i digital, de *interès general o referits a continguts d'altres matèries del currículum.

- Lectura autònoma de textos més extensos relacionats amb els seus interessos.

- Obtenció d'informació a partir de diferents fonts, en suport paper, digital o multimèdia, per a la realització de tasques específiques.

- Consolidació d'estratègies de lectura ja utilitzades.

- Composició de textos diversos, amb lèxic adequat al tema i al context, amb els elements necessaris de cohesió per a marcar amb claredat la relació entre idees i utilitzant amb autonomia estratègies bàsiques en el procés de composició escrita (planificació, textualizació i revisió).

- Ús amb una certa autonomia del registre apropiat al lector al qual va dirigit el text (formal i informal)

- Comunicació personal amb parlants de la llengua estrangera a través de *correspondència postal o utilitzant mitjans informàtics.

- Ús correcte de l'ortografia i dels diferents signes de puntuació.

- Interès per la presentació cuidada dels textos escrits, en suport paper i digital.

 

Mòdul de Formació Complementària – 40 hores

Preinscripció

El camp és obligatori
El camp és obligatori
L'adreça no és correcta
El camp és obligatori

Fes la prova de nivell d'idiomes

Des de 1990 ens dediquem a formar particulars, empreses, directius i treballadors en el camp dels idiomes, les TIC i la gestió empresarial. La nostra plataforma www.trainingtutor.net és pionera i líder en la formació on-line amb més de 50.000 alumnes formats.

La formació en idiomes és fonamental en un món global, des de Trainingtutor posem al teu abast aquest Test de nivell de manera gratuïta.

Saber el teu nivell és el primer pas per a poder traçar conjuntament un itinerari que et permeti aconseguir els teus objectius.

Anglès - Alemany – Francès – Xinès - Àrab - Italià

TEST D’IDIOMES ONLINE

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. En prémer Accepto consent aquestes cookies. Podeu obtenir més informació, o bé conèixer com canviar la configuració, prement en Més informació