Comunicació en llengües estrangeres (anglès) – N3

Presencials | Idiomes | Aturat

Del 10-01-2022 al 10-03-2022

Duració: 220 Hores

Horari: De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00h

Preu: 0

Promoció: 100% Subvencionat

Centre: Mataró

Imagen agregada por el usuario

Descripció

Adquirir un grau satisfactori de domini de la competència comunicativa en llengua estrangera (anglès) en comprensió oral i escrita, expressió i interacció oral i expressió escrita, que permeti una certa autonomia en situacions de la vida quotidiana i una iniciació en altres situacions de comunicació menys habituals, de manera adequada i en una llengua estàndard

Objectius

Comprensió oral

- Comprendre el sentit general, la informació essencial, els punts principals i els detalls més rellevants de textos orals clarament estructurats, en un registre, formal o informal, en llengua estàndard, sobre temes generals, pronunciats a velocitat mitjana i amb bones condicions acústiques, amb possibilitat de repeticions.

Expressió oral

- Utilitzar totes les estratègies de comunicació i els recursos expressius disponibles per a superar les possibles dificultats de comprensió mútua en situacions de comunicació habituals, personals o professionals, sent necessària a vegades una certa cooperació per part dels interlocutors, participant amb una certa fluïdesa en converses relacionades amb temes generals.

- Produir textos orals comprensibles, organitzats i coherents, adequats a la situació de comunicació, sobre una varietat de temes generals, amb un control dels recursos lingüístics satisfactori i amb una certa precisió, correcció i fluïdesa, encara que a vegades resultin evidents l'accent estranger, les pauses per a planejar el discurs o corregir errors.

Comprensió escrita

- Comprendre el sentit general, la informació essencial, els punts principals i els detalls més rellevants de textos escrits clars i ben organitzats.

Expressió escrita

- Redactar textos senzills relatius a temes coneguts, amb una organització i cohesió adequades, amb suficient correcció i amb un repertori satisfactori de recursos lingüístics per a expressar la informació amb una certa precisió.

Estratègies d'aprenentatge

- Adquirir i desenvolupar estratègies d'aprenentatge diverses, emprant tots els mitjans al seu abast, incloses les tecnologies de la informació i la comunicació, amb la finalitat d'utilitzar la llengua estrangera de forma més autònoma i continuar progressant en el seu aprenentatge.

Context sociocultural

- Ampliar el coneixement dels aspectes socioculturals i les convencions socials relacionats amb una gamma àmplia de situacions i així com els referits al propi àmbit professional i utilitzar les fórmules socials, registre, formal o informal, i tractament apropiat a aquestes situacions.

- Valorar la llengua estrangera com a mitjà per a accedir a altres coneixements i cultures i reconèixer la importància que té com a mitjà de comunicació i enteniment internacional en un món multicultural, prenent consciència de les similituds i diferències entre les diferents cultures.

Continguts

1. Utilització de les funcions lingüístiques i aspectes socioculturals en situacions de comunicació de llengua anglesa

- Ampliació del camp semàntic i lèxic sobre temes generals d'interès per als alumnes i relacionats amb el seu àmbit personal, social i laboral: Relacions personals, laborals i socials. Vida quotidiana, personal, acadèmica i professional. Habitatge, llar i entorn. Activitats d'oci i temps lliure. Clima i medi ambient. Viatges i transports. Béns i serveis. Educació i formació. Salut i benestar físic. Ciència i tecnologia. Llengua i comunicació

- Funcions o propòsits comunicatius:

       Usos socials habituals de la llengua (salutacions, presentacions, agraïments, excuses i altres)

       Control bàsic de la comunicació (repetir o sol·licitar repetició o aclariment i altres)

       Informació general (demanar i donar informació i altres)

       Coneixement, opinions i valoracions

       Desitjos, sensacions i sentiments

       Instruccions, peticions i suggeriments

- Varietats d'ús de la llengua: diferències entre el llenguatge formal i informal, parlat i escrit. Marcadors lingüístics de relacions socials. Les normes de cortesia.

- Diferències de registre i els accents. Utilització de registres adequats al context, a l'interlocutor i a la intenció comunicativa al canal de comunicació, al suport, etc.

- Aprofundiment en els elements culturals més rellevants: Similituds i diferències significatives entre costums, comportaments, actituds, valors o creences que prevalen entre parlants de la llengua anglesa i de la pròpia.

- Establiment d'intercanvis comunicatius i coneixement d'informacions culturals dels països on es parla la llengua anglesa.

- Anàlisi de la llengua anglesa com a mitjà de comunicació i entesa entre pobles, facilitador de l'accés al coneixement, altres cultures i enriquiment personal.

2. Elements gramaticals, fonètics i d'ortografia de la llengua anglesa

- Revisió i ampliació dels continguts gramaticals estudiats en el N2, prestant especial atenció als punts que es descriuen a continuació.

       Formació de paraules a partir de prefixos, sufixos i paraules compostes.

       Revisió i ampliació de les estructures gramaticals estudiats en el nivell 2 i funcions principals adequades a diferents tipus de text i intencions comunicatives.

       Tipus d'Oracions: afirmativa, negativa, disjuntiva, adversativa, interrogatives amb preposició al final, exclamatives, desideratives, impersonals. Subordinació nominal, de relatiu i adverbial. Oracions condicionals de 2° i *3er tipus. Oracions interrogatives amb preposició al final. Estil indirecte: canvis en els temps verbals i en altres elements de l'oració. Veu passiva amb temps simples i verbs modals

       Substantius: Comptables i incomptables. Casos especials. Gènere i número

       Adjectius: Modificacions de l'adjectiu. Formes, ús i posició (Repàs i ampliació). Comparatius i superlatius (Repàs i ampliació).

       Determinants: Casos més comuns d'omissió de l'article, Formes, posició i usos de demostratius, possessius, indefinits, numerals, interrogatius i exclamatius. L'article determinat i indeterminat: usos més comuns i casos especials. Altres determinants: another, other, both, each, such, neither, either, all.

       Pronoms: Revisió i ampliació dels pronoms personals: subjecte i complement. Ús i posició. Possessius, demostratius, interrogatius, exclamatius i indefinits: reforç i ampliació. Reflexius, recíprocs i relatius.

       Adverbis: Conjuncions i locucions conjuntives. Preposicions.

       Verbs: Revisió dels temps verbals del N2.Formes per a expressar passat i futur. Formes per a expressar condició. Verbs modals. Verbs seguits d'infinitiu i gerundi. Phrasal verbs. Estil indirecte: Correlació de temps verbals per a la transmissió d'informació d'acord amb la situació comunicativa. Veu passiva: present i passat simple

- Ús de regles de fonologia i ortografia

       Ortografia adequada del lèxic i expressions treballades

       Revisió de l'abecedari i lletrejo

       Abreviatures i sigles més comunes

       Correspondència entre fonemes i lletres

       Reconeixement i pronunciació dels fonemes vocàlics i consonàntics

       Reconeixement de les síl·labes tòniques

       Entonació per a les funcions comunicatives treballades

       Producció i interpretació de diferents patrons d'accentuació, ritme i entonació necessaris per a l'expressió i comprensió de diferents actituds i sentiments.

       Aplicació de les principals regles ortogràfiques

       Maneig dels signes de puntuació (punt, com, dos punts, punt i com, ratlla, parèntesi, cometes, signes d'interrogació i exclamació).

3. Desenvolupament d'habilitats lingüístiques per a escoltar, parlar i conversar

- Comprensió del significat general i específic de produccions orals corresponents a diferents àmbits.

       Conferències i discursos sobre temes concrets i amb una certa abstracció dins del camp d'interès general de l'alumnat.

       Missatges transmesos pels mitjans de comunicació i emesos tant en llengua estàndard com per parlants amb diferents accents.

       Comunicació interpersonal sobre temes d'ús quotidià, d'interès general i tems abstractes, amb la finalitat de contestar en el moment.

- Comprensió i inferència de significats no explícits, per a captar les idees principals o per a comprovar la comprensió usant claus contextuals en textos orals sobre temes diversos.

- Comprensió global d'un missatge, sense necessitat d'entendre tots i cadascun dels elements d'aquest.

- Elaboració de missatges orals sobre diversos assumptes relacionats amb interessos de l'alumnat o amb temes generals.

       Ús de recursos variats per a facilitar la comunicació i de mecanismes que donin coherència i cohesió al discurs.

       Correcció gramatical raonable i adequada pronunciació, ritme i entonació.

- Participació en discussions i debats sobre temes d'actualitat en els quals s'expressin punts de vista sobre un tema conegut

       Planificació i estructuració prèvia que ofereixi informació detallada

       Utilització d'exemples adequats que argumentin les opinions i punts de vista expressats

       Arguments expressats amb claredat i desenvolupant actituds respectuoses, reflexives i crítiques davant les aportacions alienes.

- Intervenció en converses amb un cert grau de fluïdesa, naturalitat i precisió, sobre temes variats, utilitzant mecanismes de participació, interacció i negociació de significats

4. Desenvolupament d'habilitats lingüístiques per a llegir i escriure

- Lectura de manera autònoma i comprensió de la informació general, específica i detallada continguda en diferents tipus de textos sobre la vida quotidiana, temes socials, culturals i laborals.

- Comprensió i inferència de significats no explícits, postures, opinions o punts de vista procedents de textos propis dels mitjans de comunicació (articles, columnes d'opinió, missatges publicitaris) referits a temes concrets sobre l'actualitat.

- Composició de textos senzills i d'una certa complexitat, adaptant-se a la intenció comunicativa, utilitzant el registre apropiat amb claredat, correcció gramatical i adequació lèxica sobre:

       Textos sobre la vida laboral (cartes de presentació, sol·licituds, currículum, instruccions)

       Textos sobre la vida quotidiana, temes socials, culturals i personals

       Narracions i descripcions d'experiències, fets, idees i sentiments

       Textos propis dels mitjans de comunicació

5. Tècniques de cerca, tractament i presentació de la informació

- Consulta de fonts de diferents fonts d'informació impreses i digitals (llibres, internet, CD-ROM, enciclopèdies multimèdia, etc.)

- Planificació, organització de materials i elaboració formal de les produccions orals i escrites.

- Revisió i presentació de composicions escrites pròpies utilitzant les tecnologies de la informació i comunicació.

 

Mòdul de Formació Complementària – 40 hores

Preinscripció

El camp és obligatori
El camp és obligatori
L'adreça no és correcta
El camp és obligatori

Fes la prova de nivell d'idiomes

Des de 1990 ens dediquem a formar particulars, empreses, directius i treballadors en el camp dels idiomes, les TIC i la gestió empresarial. La nostra plataforma www.trainingtutor.net és pionera i líder en la formació on-line amb més de 50.000 alumnes formats.

La formació en idiomes és fonamental en un món global, des de Trainingtutor posem al teu abast aquest Test de nivell de manera gratuïta.

Saber el teu nivell és el primer pas per a poder traçar conjuntament un itinerari que et permeti aconseguir els teus objectius.

Anglès - Alemany – Francès – Xinès - Àrab - Italià

TEST D’IDIOMES ONLINE

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. En prémer Accepto consent aquestes cookies. Podeu obtenir més informació, o bé conèixer com canviar la configuració, prement en Més informació